Da, a fost şi Paştele

Azi, aşa cum fac în fiecare an de ceva vreme încoace, am fost la biserică pentru a lua lumină. Pentru că eu niciodată nu mă pot abţine să fac caterincă, fie ea de bun gust sau nu, în această seară mi-am ţinut “ritualul” care m-a consacrat. Toată lumea era serioasă, liniştită şi supărată. Na, atunci când vezi asemenea persoane, te gândeşti că ceva nu e în ordine, dar era ÎNVIEREA DOMNULUI. În fine, am început eu cu anumite glumiţe, până ce o tânără domniţă de vreo 17-18 ani mi-a zis să încetez cu glumele astea. În primă fază nu am bagat-o în seamă şi mi-am continuat programul. După câteva secunde această tânără făptură imi spune că sunt chiar nesimţit. I-am răspuns şi eu cu două întrebări, şi anume: “până în această seară ştiai că e biserică aici?” şi “de câte ori ai fost anul acesta la biserică, tânără enoriaşă?”. Nu mi-a răspuns. Apoi, a venit momentul când a trebuit să mă duc să iau anafură şi nu am mai avut cum să ma “ciondănesc” cu această “trimisă” a lui Dumnezeu. De aceea stau mereu şi mă gândesc cum sunt persoanele astea, sunt alături de divinitate doar de maxim două ori pe an, de Crăciun şi de Paşte.

Şi mai este o chestie pe care eu nu prea o înţeleg. Poate că sunt un pic redus mintal, dar nu îmi pot da seama. De ce mereu atunci când începe un nou an se spune “un an nou fericit”, doar nu aş fi atât de idiot să-i zic receptorului meu “un an nou nefericit”? Sau cum a fost acum Paştele, pe toţi îi vedeam că trimiteau sms-uri cu “un Paşte fericit”, dar chiar crezi că dacă îmi zici u mie să am un Paşte fericit, îl voi avea? Mai e o replică celebră. Atunci când se naşte un copil există vorba asta “ce copil frumos, să vă trăiască”. Chiar dacă e frumos, chiar dacă e urât, de acel copil se spune că e frumos. Şi legat de ultima parte cu “să vă trăiască”, logic că nu-i poţi ura acelei persoane să moară.
Astea mi se par nişte vorbe spuse doar pentru “hai să zic şi eu ceva”. Nişte vorbe aruncate aiurea.

Un comentariu

Lasă un răspuns

