Cu sau fără BAC, student te numești »1256 de întreprinderi s-au desființat, dar au apărut fabricile de diplome

931338_106273526247979_385569184_nÎncep cu clasicul „pe vremea mea…”. Da, pe vremea mea, atunci când eram în clasa a opta îmi doream cu tot dinadinsul să intru la un liceu. Bun, rău, important era să intru la liceu și nu la Școala de Arte și Meserii (SAM). Am intrat la liceul dorit, iar după trei ani, dacă țin bine minte, Ministerul Educației a hotărât să desființeze aceste școli profesionale. Bineînțeles, avem prea mulți oameni cu meserii în România. Dar așa se întâmplă atunci când închizi 1256 de întreprinderi.

Am făcut patru ani de liceu, am trecut și prin bune și prin rele și am ajuns la examenul maturității, despre Bacalaureat este vorba. Așa cum îi stă bine unui elev „norocos” am făcut parte din prima serie, în 2011, care a dat examenul supravegheat de camerele video. În perioada aceea s-a picat pe capete. Aveam inima cât un purice. De fapt, puricele era mai mare decât inima, dar nu asta contează. Îmi doream din tot sufletul să iau examenul ăsta pentru a putea intra la o facultate, fie ea și particulară.

A venit ziua rezultatelor. Am fost sau nu promovat?! Vestea cea mare am primit-o prin telefon: „Grigore, Gadea n-a luat Bac-ul, dar tu l-ai luat!”. Replica mea n-a întîrziat să apară: „Cum de ăla n-a luat și eu am luat. Ai chef de caterincă?”. Mirarea mea era uriașă pentru simplul fapt că acest coleg Gadea era unul dintre cei care chiar învățau, alături de alți câțiva. Am ajuns la liceu și surpriza a fost și mai mare când am văzut că din tot liceul, doar 3 elevi din acea promoție reușiseră să promoveze examenul maturității. Să fi fost sau nu camerele de vină pentru acest rezultat dezastruos?!

Odată intrat la facultatea dorită, am văzut că lucrurile nu stau chiar așa cum credeam eu. Am învățat în primul an mai mult decât o făcusem în cei 4 ani de liceu. La sfârșitul primului meu an în calitate de student am terminat al șaptelea din aproximativ 250 de studenți. Eu zic că nu-i rău. Răul abia acum vine! Abia după ce am terminat primul an de studiu am văzut mizeriile care se învârt în Universitatea la care eram. Atunci am văzut că existau colegi pe care nu-i văzusem niciodată la față, dar erau fără nicio restanță. Atunci am văzut că în lumea asta ești mâncat din toate părțile și pentru a supraviețui trebuie să ai dinții mai puternici și tot atunci am hotărât că atâta timp cât voi putea ține un pix în mână (în cazul nostru e vorba de tastatura de la computer) voi scrie tot ce gândesc.

În sfârșit, nu voiam să mă laud, dar am fost nevoit să fac un scurt istoric a ceea ce vreau să scriu în continuare.

Ministerul Educației a hotărât ca, începând din acest an, orice prost fără diplomă de Bacalaureat să poată face o facultate cu condiția ca după primul an, dacă nu mă înșel, să promoveze examenul de maturitate. Ceva asemănător cu Școala Sanitară Postliceală Carol Davila, unde toți dobitocii care n-au luat examenul de Bacalaureat pot deveni asistenți. Cum îmi pot pune eu sănătatea în mâinile unor persoane care nu s-au gândit la viitorul lor atunci când n-au luat examenul de la sfârșitul ceor douăsprezece clase?

După ce că majoritatea Universităților din România sunt fabrici de diplome, acum Ministerul Educației vine să-i ajute și mai mult pe boșii din fruntea Universităților particulare și nu numai. Pe sistemul „proști avem, de ce să nu facem un ban de pe urma lor?”. Apropo de diplomele pe care le oferă fabricile astea. Te caci pe ele de hârtii dacă nu faci practică în timpul facultății. Dacă nu te zbați pentru ceea ce-ți dorești. Nu are cum să vină Rectorul, care ți-a dat diploma pentru că i-ai oferit în jur de 10.000 de lei în cei 3 sau 4 ani de facultate, și să te angajeze.

Noua măsură a Ministerului Educației mă face să le mulțumesc, o dată-n plus, părinților mei că m-au născut în 1992 și că nu sunt nevoit să fiu coleg de facultate cu vreun „absolvent de liceu” care nu știe să-și scrie corect numele pe foaia de examen sau vreunul care n-a fost în stare să facă diferența dintre „decât” și „doar”.

Mulțumesc, domnule Ponta, mulțumesc, domnilor care ne conduceți că ați distrus cele 1256 de întreprinderi în care puteau să muncească și cei fără diplomă de Bacalaureat. Vă mulțumesc că nu mai oferiți nici o șansă tineretului din ziua de astăzi. Vă mulțumesc că datorită vouă am declinat mai multe oferte de a munci în străinătate, pentru că, nu-i așa, voi politicienii îmi oferiți traiul pe care mi-l doresc. Duceți-vă dracului de politicieni jegoși!

3 comentarii

  1. „Băi, inteligentule”, nu Ponta a distrus întreprinderile, ci PSD-ul care a urmat după 1990. Interesează-te puțin câte întreprinderi au dispărut când Adrian Năstase era prim-ministrul României. Și pe timpul lui Băsescu s-au desființat fabrici, nu neg asta, dar fă singur un calcul și vezi unde înclină balanța.

    Mulțumesc că m-ai citit!

  2. Nu a distrus Ponta 1256 de intreprinderi bai inteligentule . Vrei sa spui ca in 2 ani a disparut tot nu? Dar in 10 ani de basism ce s-a intamplat?

Lasă un răspuns

