Și eu sunt vinovat pentru tragedia din clubul Colectiv! De ce suntem goniți din România?

Foto: GSP
Foto: GSP


Totul a început din perioada în care mă aflam în liceu și majoritatea colegilor și prietenilor mei îmi spuneau că vor să plece în străinătate după ce vor termina 12 clase. Eu nu concepeam așa ceva. Cum, să plec eu din țara mea?

Mereu veneam cu câte o argumentare bine întemeiată prin care încercam să-mi îndemn prietenii să nu părăsească România. Pe unii i-am convins într-un fel sau altul, alții nici n-au vrut să audă. Mulți au rămas în România, deși trăiesc în genunchi și-și duc traiul de pe o zi pe alta. Cei care au ales să plece trăiesc mai bine sau mai rău, depinde de caz.

Eu i-am îndemnat pe toți să rămână acasă, dar ce folos? Au rămas aici și privesc de ani și ani cum sunt bătaia de joc a unora. Cum sunt sclavii statului și cârpele politicienilor. De la o vreme, pe zi ce trece mi se aduce câte un argument pentru care ar trebui să plec departe. Pentru care ar trebui să-mi pun ghiozdanul în spate și să alerg unde văd cu ochii.

Ultimul a fost masacrul din clubul Colectiv. Ok, veți spune că n-are legătură ce vorbim aici cu moartea celor 30 de tineri. Repet, tineri! Are o uriașă legătură. E simplu! Dacă respectivul club nu primea autorizațiile de funcționare pe șpagă nu se mai întâmpla ce s-a întâmplat. Dacă aveau autorizații, nu se mai călcau oamenii în picioare, nu se mai alerga peste cadavre la propriu.

Citește și: „Șpăgarii” salvatori care dau viață din genunchi vs Șpăgarii care te omoară cu bună știință

Cum spuneam, ultimul motiv care mi s-a pus pe masă a fost dezastrul din club, dar înainte de asta au mai fost „n” cauze. Bătaia de joc față de profesori, față de elevi, umilirea doctorilor, medicilor, închiderea spitalelor, șpăgile exorbitante luate de politicieni pentru diferite chestii (politicieni care au ieșit din pușcării după o lună, două). Și din păcate cred că lista ar putea continua.

Mă gândesc oare dacă printre cei 30 de decedați se aflau și prieteni de-ai mei pe care i-am convins să nu plece din România. Să stea aici pentru că e un loc superb. Ce se întâmpla? Clar, eram responsabil pentru asta. Și chiar dacă nu erau prieteni cu mine, poate au avut un prieten care, la fel ca mine, i-a sfătuit să rămână aici. Cauzăm moartea fraților noștri fără să vrem, dar cu voia exclusivă a altora.

De ce suntem obligați să ne părăsim țara? De ce ni se înfige sula în coaste? De ce nu suntem doriți în țara noastră? De ce se obține orice doar prin șpagă în România? De ce nu mai am argumente cu care să-mi țin prietenii și familia în țara mea? De ce omorâți tinerii care nu vor să depopuleze România? Și lista de întrebări poate continua, din păcate.

Într-un articol precedent am scris care ar putea fi principalii vinovați pentru cele întâmplate vineri noapte. Peste 90% dintre persoane mi-au dat dreptate lăsându-mi comentarii sau mesaje pe privat, restul mi-au aruncat amenințări și înjurături. Fiecare are dreptul la o părere.

Mai jos vă las un filmuleț pe care sper să-l ascultați cu atenție.

Intrați în grupul de pe Facebook GRGO – Un blog simplu pentru oameni simpli

Sau puteți da un LIKE paginii de FACEBOOK

2 comentarii

  1. Termina dracului povestea cu Stelian ca ne tii pe jar, ce atata off-topic pe langa subiectul arsilor de la Colectiv… s-a intamplat o tragedie si brusc devenim toti filozofi.

Lasă un răspuns

